lördag 6 december 2008

Det finns inga daliga vader..

Branko Marinkovic haller sig undan. Kanner han sig skyldig eller kanner han bara pa sig att en domstol i La Paz skulle anse honom vara det?
Pa Latinamerika.nu kan man lasa att Hillary sympatiserar med Evo Morales. Det badar ju gott. Den nu deporterade ambassadoren varnade ju Bolivias befolkning for att rosta pa Evo.

Apropa inomhus och utomhus sa spelar enkelhet ingen storre roll om skillnaden mellan dessa nastan ar obefintlig som har i Cochabamba (ch uttalas typ som tj i tjackpundare). Jag bor nu i ett ganska tryggt kvarter, fast min hyresvard pastar att huset ar lite av dess fula ankunge och hans familj inte overklass. Det ar ett enkelt hus men eftersom det alltid ar varmt sa gor det inget. Det ar till och med konstruerat sa att man gar utomhus for att ga mellan rummen. Allt knyts ihop med en patio som fortsatter ut i en tradgard. Jag bodde i Sucre forra aret, fran Cochabamba 1000 hojdmeter uppat till ca 3000, dar klimatet ar milt men inte i sadan grad att husen kan byggas som har.

























Min hyresvard har en hund som inte mar sarskilt bra. Han vill inte avliva den. Vi har ju inte dodshjalp i Sverige heller. Hans liv bestar till storsta delen av att flytta sig mellan soliga och skuggiga platser, vilket val far betraktas som vardigare an manget alderdomshemsode. Iaf sa ar palsen bitvis borta som pa en hyena och benen skakar nar han star upp.
Solen blandar bort taggtraden pa fotot, men man kan ju se att det inte gar att konversera med grannen som man gor i mer utvecklade landers villaomraden.

















Jeep och tank alltsa, dock av gammalt slag. Men den dar tanken fylls inte pa "manuellt" utan med en pump som skots med en knapp. Haer har man sina egna vattentorn. Det regnar ju ibland men annars kan hangmatten vara kvar aret om.

3 kommentarer:

Hanna Persson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hanna Persson sa...

Eller typ tjackhora, eller tjabbatjenare, eller...

Men på tal om något viktigt, ingen tomtebild?

Rosen sa...

jag har rakat mig, till sist. men jag vet inte om det kommer vara sa manga bilder pa mig har heller.