torsdag 18 december 2008

Work and Afterwork


Av den här bloggen får man nog intrycket att jag är här på semester. Jag har det visserligen väldigt soft men ändå något som liknar arbete. Jag har inte velat skriva något om mötesplanering, bokning av möteslokal och mat, avtalsredigering och besök på organisationer. Igår blev det iaf äntligen av och får betraktas som godkänt. Representanter från Latinamerikagrupperna, som heter SAL i Bolivia (Solidaridad Suecia - América Latina), LIDER, ABC och KURMI. Och Hola folkhögskola om man räknar med fotografen. Vad varje organisation sysslar med får respektive praktikantgrupp beskriva i sina bloggar när arbetet börjar i januari. Själv kommer jag vara på ABC, en samarbetsorganisation till ABF.

Fotot tog jag delvis för att dämpa den allt hårdare politiska diskussionen. LIDER finns i Sucre och där tycker många, inklusive våra besökare här, att regeringen inte har gjort någonting för deras departement Chuquisaca. Cochabamba (de flesta av de nio departementen heter som den största staden) har sedan januari, när folket fick rösta om förtroendet för presidenten och departementens prefekter, en prefekt från regeringspartiet MAS. I dessa spår följde diskussionen efter lunchen, men med största respekt för varandras åsikter.




På väg hem från arbetsdagen mötte jag min hyresvärd. Han brukar strosa runt caféer och krogar vid Españagatan på kvällen och se om några bekanta är där. Det är det nästan alltid.

3 kommentarer:

La lobita blanca sa...

Ser ut att vara trevliga prickar det där ;) men vem utav dom är Juan?

Rosen sa...

Juan ar han langst bort, lite aldre i rod troja. Narmast ar handledaren Marcelo, ocksa i rod troja

Anonym sa...

Hans läste upp mejlet från din i morse. Du har verkligen gjort en skitbra jobb David! Du vet säkert redan att Hanna köpt biljetten nu men så ligger läget till iaf. Hela klassen är på väg hem till sig och nu dröjer det inte läge innan vi gör dig sällskap.