måndag 29 december 2008

Illustrationer

















Upphovsratt, eller bristen pa, ar lite mer hardvarubetonat har. Skivor och filmer som saljs offentligt ar nastan alltid "piratas". Med lite envishet kan man hitta akta vara. Personligen varierar jag mig. Under julen har jag skaffat en piratbok om Illustrejtor (har ar det inte bara programmen fran Adabe som ar billiga) och stangt in mig med min dator. Nar man googlar exempel pa vad folk gor med programmet sa kan man kanna for att ge upp direkt. Men man marker aven att manga foljer samma monster efter former som ar latta att skapa. Det ar val kanske lite av poangen med programmet.






















Det mest makalosa ar nog dem som arbetar med att skapa illustrationer efter foton. Sa skickligt och sa trakigt. Ar det sa har det ar att jobba for Disney? Det finns nagon japan som kan imitera vad som helst, han dyker upp om man googlar.






















Sen finns det ju dem som lyckas forena tekniken med innehallet ocksa. Har Stina Persson. Rekommenderar en titt pa hennes portfolio. En bra blogg ar ocksa picnicwithpanic.blogspot.com .

Inga kommentarer: