måndag 16 februari 2009

Jag ser inte Spanien




Lite bloggande men mer hemsidebyggande dom senaste dagarna. När jag och Ylva (på hennes blogg kan man läsa mer om filmen) började på ABC visste vi inte att vi skulle bli så involverade i filmprojektet No Veo España. Filmen är enormt viktig för ABC och killarna som utgör filmteamet Axezo (jag lyckades få göra en ny logo åt dem också, sista ordet om den är kanske inte sagt än, lite grå med bolivianska mått mätt sådär svartvit). De lever för film och lyckas denna så betyder det att man får göra fler. Sidan har gjorts under en viss tidspress och det är nog inte svårt att hitta fel här och där, jag har redan hittat några. Rapportera gärna. Experter på engelska kan säkert bidra med en del vad det gäller översättningen av filmtermer. Tack vare Mr. Alvarez så fick vi upp sidan direkt.
<br>
www.noveoespana.se
(svensk version)


www.noveoespana.com (spansk)


Igår var vi på födelsedagskalas för chefens barnbarn. Man behöver inte spendera mycket tid i Bolivia för att förstå hur aktuellt filmens tema är. Barnets föräldrar jobbar i Spanien. Under kalaset fick jag ansvar för filmkameran vilket gjorde mig nervös. Dokumentering är mer ögonen hos dom som inte kan närvaro än något att spara för fotoalbumet. De sista fyra minuterna av inspelningen sparades åt hälsningar till barnen/föräldrarna i Spanien. Mer om detta i Ylvas blogg.