tisdag 10 februari 2009

Gazpacho Andaluz

Idag händer inte mycket intressant, mer än att Ylva sett en kille med The Hives-tröja. Eftersom en taxi kan heta Roxette här så är det skönt att se andra exempel på svensk musik någon gång.


Magnus Linton har varit i El Alto och skriver om hur kokainlaben kommit till stan. Intressant med tanke på vad den galne greken vi träffade sa.


Jag försöker samla på mig bilder på mat, tyvärr går det långsamt. Lite soppa och en fruktsallad.






På ett matbord i Bolivia ska det ALLTID stå llajua (uttalas jachva), den starka såsen som ofta är den enda såsen. Kan vara det mest bolivianska som finns.




Peruansk kall fiskasoppa med fisksnacks till eller Ceviche. Mumma som Ernst skulle ha säga om ingen bolivian hunnit skjuta honom först.



Vid vårat kontor ligger en marknad där det finns tio olika ställen att köpa fruktsallad, fruktdrinkar, glass med frukt osv. Det gäller bara att säga "sin gelatina", för att slippa denna i Bolivia populära gegga.





I ett land utan snus finns det iaf Gazpacho. När jag skriver det här står dagens dos bredvid datorn.

6 kommentarer:

Hanna Persson sa...

det är som att din kropp kräver ett beroende.

Rosen sa...

nar du kommer hit kanske jag inte behover gazpacho langre.

Hanna Persson sa...

du kommer inte hinna äta för jag kommer pussa dig heeeela tiden.

Hanna Persson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Joel Alvarez sa...

Ni e bara för söta....
/Mr. Alvarez

A & TT Goes live: sa...

hej.. fann min vag till din blogg via din brors poker blogg, da jag ar inom den branchen.. tidigare har jag rest en del.. africa mest... nu bor jag pga av poker pa Malta, underbar blog, jag fortsatter att lasa, tackar!/anna